Temani Aku

Temani Aku

Sunday, August 30, 2009

Bila Sepi Menjadi Tetamu

bila sepi itu datang…
aku hadirkan senyumanmu didalam hatiku…
agar dapat kulalui hari ini dengan senyuman
semanis senyumanmu…

bila sepi itu memanggil…
aku bisikkan namamu dihatiku
ingatlah pada kenangan lalu
yang indah manis menusuk kalbu
agar senyuman terukir lagi dibibirku…

bila sepi mengetuk pintu hatiku…
kunyalakan rasa kasih sejati
melupakan segala kepedihan yang dicalari sepi…
menanti bahagia sinar kembali
senyumanmu senyumanku kian berseri…

bila sepi mengugat ketenangan
kuhadirkan kesetian dan kepercayaan…
ungkapan janji dalam genggaman
menepis segala keraguan mungkin jua gangguan…
dalam sabar… aku tersenyum sendirian
senyuman kasihku dalam sepi…

kesepian suatu perasaan yang membuatkan kita berasa sedih..hiba…berasa amat keseorangan…perasaan sepi hadir tanpa diundang…
perasaan itu datang…kerana kita sedang merindui seseorang yang amat kita kasihi…

dalam kita melayani perasaan sepi itu, kita tak mungkin akan dapat lari…daripada menitiskan airmata…kerna…ia adalah cetusan hati kita sendiri…
dalam menantikan belaian kasih sayang itu…kita hanya mampu tersenyum…
tersenyum dalam hati….mengenangkan saat yang indah ketika bersama…
dibibir kita mengukirkan senyuman….

senyuman dalam sepi….

1 comment: